Ekonomi

Ocak ayında kuru meyve ihracatı yüzde 26 arttı

İZMİR (İGFA) – Türkiye’nin kuru meyve ihracatının yüzde 60’ını gerçekleştiren Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Ocak ayında daha başarılı bir tablo sergiledi. İhracatını yüzde 38 artışla 67 milyon dolardan 92,5 milyon dolara çıkaran EKMİB, EİB bünyesindeki 12 ihracatçı birlikleri arasında ihracat artış rekoru sahibi oldu.

Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Işık, “Türkiye’nin kuru meyve ihracatı Ocak ayında ölçüsel olarak yüzde 2, fiyat bazında ise yüzde 26 arttı. Ege’de daha başarılı bir grafik sergiledik. Türkiye genel performansının üzerinde bir performans sergiledik. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliğimiz satışlarını yüzde 38 artışla 67 milyon dolardan 92,5 milyon dolara çıkarırken, EİB bünyesinde ihracat artış rekoru sahibi olduk. Yıllık ortalama 500 bin ton kuru meyve ihracatı gerçekleştiriyoruz. Biz dünyanın kurutulmuş meyve deposuyuz. Kurutulmuş meyve sektörü olarak 2024 yılında Türkiye’de 1,8 milyar dolara, Ege Bölgesi’nde ise 1,1 milyar dolara ulaşmayı hedefliyoruz.” söz konusu.

Başkan Işık, Türk kuru meyve dalı olarak 2024 yılının ilk ayında 103 ülkeye ihracat yaptıklarını anlatarak sözlerine şöyle devam etti:

Türkiye, genel olarak en çok ihracat yaptığımız ülkeler arasında yer alan Almanya’ya yüzde 23 artışla 20 milyon dolar, ABD’ye yüzde 58 artışla 16 milyon dolar, yüzde 26 artışla 13 milyon dolar ihracat yaptı. İngiltere’ye, İtalya’ya da yüzde 40 artışla 8 milyon dolar.” “Hollanda’ya 7 milyon dolar, Avustralya’ya yüzde 85 artışla 6 milyon dolar, Japonya’ya yüzde 104 artışla 5,5 milyon dolar ihracat yaptık.”

Mehmet Ali Işık, “Ocak ayında ihracatımız yüzde 37 artışla kuru üzümde 41 milyon dolar, kuru kayısıda 37 milyon dolar, incirde yüzde 58 artışla 33 milyon dolar, antep fıstığında yüzde 58 artışla 21 milyon dolar olarak gerçekleşti. yüzde 198 artışla, diğer kuru meyve ürünleri ise yüzde 25 artışla 7 milyon dolara çıktı. Diğer kavrulmuş meyvelerde 5 milyon dolar, bademde 5 milyon dolar, çam fıstığında yüzde 141 artışla 2,6 milyon dolar, leblebide yüzde 25 artışla 2,4 milyon dolar, cevizde 2,3 milyon dolar, kayısı ve zerdeçalde yüzde 25 artışla 860 bin dolar yüzde 16 artış. 684 bin dolarını kuru elma, 298 bin dolarını ise kuru erik oluşturdu. söz konusu.

Başkan Işık, “Uzakdoğu ve Asya-Okyanusya ülkelerine ihracatımız 19 milyon dolara çıktı. Çin’e yüzde 97, Güney Kore’ye yüzde 153, Hong Kong’a yüzde 70 ve Endonezya’ya yüzde 448 ihracat artışı kaydettik. Astronomik ihracat artışları yaşadığımız bir diğer ülke ise Tayan oldu. Türk kuru meyve sektörü olarak 2024 yılı için 1,8 milyar dolarlık ihracat hedefi belirledik. “2024 yılında da üretim ve ihracatta dünya liderliğimizi sürdüreceğiz.” diyerek sözlerini sonlandırdı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu